نیاز های فوری فوری وصال: مستمندی آبرودار از سادات نیازمند صندلی نماز بی بضاعتی آبرودار از سادات نیازمند ماشین لباسشویی خانواده ای آبرودار از سادات نیازمند جاکفشی مستمندی آبرودار از سادات نیازمندماشین لباسشویی

جستجو کردن

ضروری وصال 33

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یکی از ضروریات زندگی هر خانواده ای، تهیه مسکن است. پرداختن به این امر، برای خانواده هایی که از نعمت وجود سرپرست برخوردارند بسیار مشکل و گاه ناممکن می نماید.

مادری فداکار به همراه فرزند خویش با وجود مشکلات و سختی های پس از فوت همسرش، اقدام به تهیه مسکن روستایی بسیار قدیمی با گرفتن وام از بانک می نماید. اما از آنجا که این بانوی مومنه، پشتوانه خود در زندگی را از دست داده و دیگر درآمدی برای تسویه اقساط سنگین بانکی را نداشت، اقدام به تهیه مواد اولیه برای درست کردن ترشی جات نمود تا از این راه درآمدی حلال کسب نماید. اما این شغل با دو مشکل فصلی بودن و درآمد پایین همراه است و نیازهای اولیه زندگیشان را نیز برطرف نمی کند. حال این بانوی محترمه و فرزند یتیمش با بسته شدن حساب بانکی خود و ضامن وام به دلیل عقب افتادن اقساط مواجه گردیده و در شرف آسیب جدی قرار دارد. مبلغ 50,000,000 ريال وامی که از کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه برای تسویه 280,000,000 ريال بدهی به بانک و رفع بسته بودن حساب بانکی گرفته بود نیز نتوانست گره از کار باز نماید و مشکل را مضاعف کرد. علاوه بر این گرفتاری ها، بانک مربوطه، اقساط سررسید نشده را تبدیل به دین حال نموده و اعلام کرده است که خانه را در معرض مزایده قرار داده تا بدهی خود را تسویه نماید.

این بانوی صالحه و فرزند یتیمش که در شُرف بی خانمان شدن هستند، تکیه گاهی جز خدا ندارند و چشم امید به دستان پرمهر نیکوکارانی دارند که مقتدایشان پدر یتیمان و امام العارفین، مولا امیرالمومنین، علی علیه السلام است که فرمود: «اِرحَموا الأرْمَلَةَ وَ الیَتیمَ؛ نسبت به بیوه‌زنان و یتیمان دلرحم و مهربان باشید». تحف‌العقول، ص ١٤٧.

باشد که بتوانیم با یاری خواهی از خدای سرمدی و الطاف کریمانه امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، گرد غمی از چهره ستمدیده ای بزداییم و لبخند رضایتی بر لبان طفل یتیمی بنشانیم. 99/11/21

Views: 72

اشتراک گذاری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × سه =

آخرین اخبار