نیاز های فوری فوری وصال: مستمندی آبرودار از سادات نیازمند صندلی نماز بی بضاعتی آبرودار از سادات نیازمند ماشین لباسشویی خانواده ای آبرودار از سادات نیازمند جاکفشی مستمندی آبرودار از سادات نیازمندماشین لباسشویی

جستجو کردن

ضروری وصال 27

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مشکلات و سختی­ها، نمودی از پیکره دنیاست که تا هستی برپاست از آن جدا شدنی نیست. در این میان، کسانی زندگی می­کنند که سال­هاست شانه­هایشان زیر بار سختی­ها مقاومت کرده و با حفظ کرامت و آبروی خود، همچنان ایستادگی می­کنند؛ اما….

شرایط سخت کنونی جامعه در پی همه­گیری بیماری منحوس کرونا سبب شد، تعداد زیادی از کارگران بیکار و از کسب روزی باز بمانند. آنان که شغلی ثابت ندارند و محل تجمعشان سر گذرهاست؛ اگر یک روز کار نکنند درآمدی هم ندارند چون روزانه مزد بگیرند. شیوع این بیماری تعطیلی بسیاری از مشاغل را به همراه داشت که به تبع آن این قشر زحمت­کش جامعه بیکار شده و با مشکلات فراوانی روبرو شده­اند. افرادی که اگر روزی را به کار مشغول نباشند درآمدی برای هزینه کردن ندارند و تاکنون بیش از سه ماه است که بیکار هستند. دست خالیشان سبب شده تا نتوانند به تعهدات خود در مقابل پرداخت اجاره­بهای منزل، مغازه، وسیله کار و اقساط مربوط به آنها وفا کنند که نتیجه آن، مشاجره و گرفتاری با مالکان و اقدامات آنان را به­همراه داشته است.

ما برآنیم تا یاری­گر لحظات سختشان باشیم و در این مسیر دست تمامی نیکوکاران گرامی که در تمام لحظات دشوار یاور محرومان و نیازمندان بوده­اند را به گرمی می­فشاریم و برای همراهی با ایشان، آمادگی داریم کمک­های مهربانانه شما را دریافت و به دستان امیدوار آنان برسانیم. اکنون، شرایطی فراهم شده است تا شما گرامیان بتوانید آه دردمندی را پاسخگویید و مصداق این آیه شریفه قرار گیرید که «الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِيَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ؛ كسانى كه اموال خود را شب و روز، و نهان و آشكارا، انفاق مى­كنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين می­شوند»[1].

برطرف کردن اندوه مومنان و رفع گرفتاری آنان، سرور و شادمانی در قلبشان به یادگار می­گذارد که به فرموده یاور محرومان، مولای متقیان، امام علی علیه السلام «هیچ کس بر دل انسان مؤمنی سرور و شادمانی وارد نمی­کند مگر آنکه خدا از این عمل خیر یعنی سرور و شادمانی، مایه لطفی می­آفریند که در موقع نزول بلا و به هنگام گرفتاری سریع­تر از سیلاب در سراشیبی، به یاری او می­رسد و او را نجات می­دهد»[2].

شادمانی دل­های مهربانتان در عوض دستگیری از نیازمندی؛ گوارای وجودتان باد. انشاالله.

[1]. سوره بقره، آیه 274.یه آی

[2]. بحارالأنوار، ج74، ص 316.

99/2/24

Views: 40

اشتراک گذاری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

2 + چهارده =

آخرین اخبار