گزارش مصاحبه

موسسه خیریه نیک گستر وصال

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه ارواحنا فداک

گزارش مصاحبه

اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد هر شخص و یا سازمان در قالب های متفاوتی انجام می گیرد که یکی از آنها مصاحبه است. در همین راستا چندی پیش، فصلنامه تخصصی و تحلیلی «مهر رضوی» متعلق به “بهزیستی خراسان رضوی” در شماره 121، پاییز 1399 خود، مصاحبه ای را با نیکوکار گرامی، مدیر عامل و عضو هیات مدیره موسسه خیریه نیک گستر وصال، جناب آقای مرتضی خواجه ایم ترتیب داد که در آن به تشریح عملکرد این خیریه و مرام و منش خادمان فعال در آن اشاره داشت.

زمان فعالیت موسسه، اولین سوالی است که در این گفت و گو، مدیر عامل محترم به آن پاسخ داده و سال 1392 را به عنوان شروع رسمی کار خیریه با مجوز بهزیستی پس از چند سال فعالیت انسان دوستانه عنوان می دارند. پذیرش مددجویان معرفی شده از سازمان بهزیستی در جمع خانواده وصال و همچنین خانواده هایی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند؛ جواب دومین پرسش خبرنگار از ایشان است. در ادامه تعداد 485 خانوار را تحت پوشش خیریه وصال بیان می کنند که در پنج گروه زنان سرپرست خانوار، کودکان، افراد دارای معلولیت، خانواده های نیازمند معیشتی و دانشجویان قرار می گیرند و تعداد آنان به بیش از یکهزار و یکصد نفر می رسد و کمک هایی در زمینه های معیشت، بسته های غذایی، درمان تحصیل فرزندان، لوازم تحریر، جهیزیه، بسته های فرهنگی، تجهیزات و لوزام زندگی با حفظ کرامت انسانی و آبروی اجتماعی دریافت می نمایند.

بیان الطاف الهی به نیکوکارانی که از دل و جان و برای رضای خداوند به نیازمندان خدمت می کنند همراه با مصادیقی که برای برخی از اعضای هیات مدیره اتفاق افتاده بود از دیگر جواب های این مصاحبه قرار گرفت. مدیر عامل محترم، حل شدن یکی از مشکلات زندگی شخصی خود با نذر برای برطرف کردن حاجت یکی از نیازمندان را، نمونه ای از این مشکل گشایی های خداوند در خدمت به قشر محروم عنوان داشتند.

در تصدیق حرف مصاحبه گر درباره تشکیل هیات مدیره و هیات امناء از اعضای فرهیخته جامعه، آنان را نیک اندیشانی از اقشار مختلف دانشگاهی، حوزوی، بازاری، صنعتی و کارمندان اظهار داشتند. این عضو هیات مدیره محترم، استمداد از گره گشای عالم، امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و رجوع به حضرتشان را در گرفتاری ها، راه حل تمامی مشکلات خصوصا در گرفتاری های سخت دانستند. ایشان سخن پایانی خود را به قدردانی از تمامی کسانی اختصاص دادند که قلبشان برای یاری نیازمندان می تپد و در کمک رسانی دست و دلشان نمی لرزد و در واقع با خدای خود معامله می کنند.

 

 

99/9/25

Views: 147

اشتراک گذاری

اطلاعات بیشتر

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 7 =

آخرین اخبار