ایستگاه صلواتی در روز عید غدیر

ایستگاه صلواتی

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم درمحل باغ ملی ایستگاه صلواتی برپا گردید .

هرچند فضیلت واقعی روز غدیر بر اکثریت انسان ها آشکار نیست اما وظیفه هر مسلمان دوستدار ولایت است که در بزرگ داشت چنین روزی تلاش خود را بکار بندد . اهمیت غدیر تا آنجایی بالا می رود که وجود مقدس امام رضا علیه السلام درباره آن می فرمایند :
کسى که در روز ( غدیر ) مؤمنى را دیدار کند ، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى کند و قبرش را توسعه مى  دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زیارت مى  کنند و او را به بهشت بشارت مى  دهند .( اقبال الاعمال )

در همین راستا و براساس فرمایش معصومین علیهماالسلام خادمان موسسه خیریه نیک گستر وصال در محل باغ ملی ایستگاه صلواتی برپا نمودند . در این ایستگاه 

از اولین دقایق روز دو شنبه ۲۸ مرداد پذیرایی با شربت و شیرینی آغاز شد و این پذیرایی تا شامگاه سه شنبه ۲۸ مرداد ماه مصادف با شام عید غدیر ۱۴۴۰ ادامه داشت .

از نکات جالب توجه استقبال مردمی از این ایستگاه بود . حضور مردم رهگذر که بعضی حتی با تعدادی شکلات که سعی می کردند در این پذیرایی شریک شوند و فردی که یک شیشه عطر در دست داشت برای هرکسی کمی دستانشان را آغشته به عطر می کرد گرفته تا افرادی که با تقدیم جعبه های شیرینی  به ایستگاه برای پذیرایی از مردم دیدنی بود . در ساعات انتهایی مراسم مداحی برگزار گردید که در این جمع حضور افراد رهگذری از مازندران و تهران و … که  با دیدن این مراسم به جمع پیوسته و مداحی کردند خالی از لطف نبود  .

قابل توجه است که این باب خیر باز است و خیرینی که مایل به مشارکت در اینگونه مراسمات می باشند می توانند با شماره های خیریه تماس گرفته و از چگونگی مشارکت اطلاع حاصل نمایند .

 

پایان خبر ، ۹۸/۶/۲

 

Views: 574

اشتراک گذاری

اطلاعات بیشتر

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

آخرین اخبار