نیاز های فوری فوری وصال: مستمندی آبرودار از سادات نیازمند صندلی نماز بی بضاعتی آبرودار از سادات نیازمند ماشین لباسشویی خانواده ای آبرودار از سادات نیازمند جاکفشی مستمندی آبرودار از سادات نیازمندماشین لباسشویی

جستجو کردن

انشا : انقلاب اسلامی

موسسه خیریه نیک گستر وصال

انشایم را با سلام و درود به ارواح شهدای انقلاب بویژه پدر عزیزم آغاز می کنم.این بهترین موضوع انشایی است که آقا معلم به ما گفته است.به نظر من همه ما انقلاب را فراموش کرده ایم.برای همین هم نوشتن از انقلاب اینقدر برایمان سخت شده است.جواد برادر بزرگم می گوید فراموشی انقلاب از جنس گم کردن تقویم و تاریخ نیست…از جنس فراموشی ماهیت و آرمان انقلاب است!

جواد خیلی کتاب می خواند.برای همین هم اینقدر خوب حرف می زند.من خودم خیلی وقتها از حرفهای جواد سر در نمی آورم.اما آرزو دارم روزی بتوانم مثل جواد باشم.دوست دارم بتوانم مانند جواد یک انقلابی حقیقی باشم.او هیچ وقت از کارهایی که کرده پشیمان نیست.حتی از اینکه مجبور است همیشه روی ویلچر بنشیند ناراحت نیست.می گوید وقتی به جنگ می رفتیم همه این چیزها را می دانستیم.من خوب می دانم که جواد فقط از یک چیز ناراحت است. اکثر دوستان صمیمی جواد شهید شده اند و او حالا تنها مانده است. برای همین هم بادیدن عکس شهدا گریه می کند. شاید بگویید اینها چه ربطی به موضوع انشا دارند! خودم هم نمی دانم. اما من خیلی ناراحتم از اینکه هیچ کس به جواد سر نمی زند.ناراحتم که هر سال دهه فجر می شود اما کسی به مزار پدر من نمی آید. دلم می گیرد از اینکه بعضی ها به انقلاب بد می گویند. من که مثل جواد نیستم! جواد می گوید ما طلبکار انقلاب نیستیم…همه به انقلاب بدهکاریم!

کاش مثل فیلمها زمان متوقف می شد و روزهای انقلاب برای همیشه می ماندند! جواد خنده اش می گیرد و می گوید: پس امتحان الهی چی میشه؟! …

بچه ها به نظر من هرکس می خواهد انقلاب را بشناسد باید اول امام را بشناسد.امام فقط یک رهبر سیاسی نبود…او حاکم مطلق بر قلبهای همه مردم بود! (این هم حرف جواد است)

من خیلی امام را دوست دارم. البته نه مثل جواد! جواد هر وقت صحبت های امام از تلویزیون پخش می شود گریه می کند. او عاشق امام است و همیشه به من می گوید که امام را خوب بشناسم. جواد معتقد است خیلی ها امام را درست نشناخته اند برای همین هم دایم رنگ عوض می کنند. آینده انقلاب نیازمند آنهایی است که آرمانهای انقلاب را عمیقا شناخته و به آن باور دارند! نه اینکه اصول و آرمانهای انقلاب را مطابق شرایط حاکم تغییر و تفسیر کنند! (این هم حرف جواد است).

من تلاش خواهم کرد که آرمانهای این انقلاب بزرگ را خوب بشناسم و در مسیر تحقق آنها قدم بردارم.هر چند که می دانم این راه خیلی سخت است. به امید روزی که صاحب اصلی این انقلاب ظهور کند!

شب عاشقان بیدل چه شبی دراز باشد – تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد.

حبیب آرمان پناه

منبع : http://old.alef.ir/

Views: 251

اشتراک گذاری

دیدگاه ها

1 دیدگاه

  • عبدالله حقیقت
    26 مهر 1400 9:34 بعد از ظهر

    ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش بر در دل روز و شب منتظر یار باش به امید ظهور پر نورش

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    12 − 5 =

    آخرین اخبار