نیاز های فوری فوری وصال: مستمندی آبرودار از سادات نیازمند صندلی نماز بی بضاعتی آبرودار از سادات نیازمند ماشین لباسشویی خانواده ای آبرودار از سادات نیازمند جاکفشی مستمندی آبرودار از سادات نیازمندماشین لباسشویی

جستجو کردن

آرزوی پیر مرد

موسسه خیریه نیک گستر وصال

پیر مرد سالها در آخور مشغول کار بود ؛ تمام عمرش را . هرچه را به یاد داشت در همین آخور خلاصه می شد و به تمیز کردن زیر پای گاوان و اسبان . تمام خاطرات و افکارش در همین جا نقش بسته بود .

اما یک روز سلطان که از آن مکان گذر میکرد پیر مرد را دید ، دلش برای او به رحم آمد و فرستاده ای را نزد او روانه کرد که یک خواسته ای از خواسته هایش را برآورد و پیر مرد ، یک آرزو کرد … آیا می شود از عطرخانه سلطان گذر کنم ؟

درخواست پیر مرد را به سلطان رساندند و سلطان در کمال ناباوری ازاین فرصت از دست رفته ، این اجازه را صادر کرد .

بارها این حکایت را در ذهنم مرور میکنم ، بارها و بارها و یاد این گفتار شیوای امیر مومنان علیه السلام می افتم  ” … فرصت ها مانند ابر می گذرند … ”

و دوباره حکایت را مرور میکنم

پیر مرد سالها در آخور …

و بعد به خودم نگاه می کنم و ماجرای پیر مرد مانند بوی خوشی که در عطر خانه سلطان تمام شامه اش را پر کرده بود ، تمام ذهنم را پر می کند .

شاید این حکایت غمنامه ای  از یک پیر مرد ساده نباشد !

شاید این ستورگاه  با این گاوان و خران رنگ رنگ و کوچک و بزرگ که پیر مرد را در خودش اسیر کرده همین دنیا و خواسته های ما باشد که ما را به خودش مشغول کرده است .

شاید پیر مردی که هیچ چیزی غیر از بوی تعفن را نفهمیده و تنها آرزوی او فقط لحظه ای بوی خوش است من باشم ؛ فقط بوی خوش و نه حقیقت آن و نه حتی یک شیشه عطر !

پیر مردی که سالها زیستن در  طویله با او کاری کرده که نگاهش ، بویا ایش ، گفتارش و حتی افکارش بوی پسماند های ستوران می دهد .

شاید این پیر مرد من باشم .

… فرصت ها مانند ابر می گذرد …

شاید یافتن این فرصت در دعای پیر زنی مانده در راه نهفته است ؛

شاید این ابر نعمت ، نگاه خسته ی یتیمی به دستان ما باشد ؛

شاید این دعایی باشد ، دعایی از دعا گویی که خداوند رازو نیازش را دوست می دارد ؛

شاید این پیرمرد من باشم …

نگارش : از نویسندگان خیریه

Views: 253

اشتراک گذاری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =

آخرین اخبار