خاطره ای از کرونا

خاطره نویسی

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی عجل الله فرجک الشریف

خاطره­ای از کرونا

خاطره­ نویسی یکی از ابزارهای انتقال تجربیات و آموخته های افراد است که ره آورد آن، ارتقای سطح آگاهی سایرین است. در ایامی که بیماری کرونا دامن­ گیر جامعه ما شده است و افراد، زمان بیشتری را در خانه به سر می­برند، معاونت فرهنگی موسسه خیریه نیک گستر وصال بر آن شد تا مسابقه ­ای در این زمینه میان خانواده مددجویان خود با عنوان «مسابقه خاطره نویسی بیماری کرونا» برگزار کند. این مسابقه با رویکرد مراقبت­های سلامتی و بهداشتی خصوصا رعایت نکات مراقبتی که از دستورات بهداشتی و سلامتی دین مبین اسلام آموخته ­اند و توانسته است سلامتی شخصی و خانوادگی فرد را حفظ کند؛ از تاریخ 1399/03/28 آغاز و در تاریخ 1399/04/08 پایان پذیرفت. از میان آثار رسیده به قید قرعه، هدایایی به نفرات برگزیده اهدا شد.

  • نفر برگزیده: سرکار خانم ستایش ناهیدوند کارت هدیه به مبلغ 500,000 ريال
  • نفر دوم: سرکار خانم معصومه اسلامی نیا بسته فرهنگی به ارزش 300,000 ريال
  • نفر سوم: سرکار خانم ملیکا صحراگرد بسته فرهنگی به ارزش 300,000ريال

در ضمن به کلیه شرکت کنندگان، یک جلد کتاب در خصوص مراقبت­های بهداشتی هدیه گردید.

خاطره نویسی

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و خسته نباشید. اینجانب ستایش ناهیدوند دختر مردی هستم که خادم مسجد می­باشد و از آن روزی که این ویروس ناشناخته به کشور وارد شد، با تذکرات وزیر بهداشت و عالمان دینی و هیات امناء مسجد، نظافت و ضد عفونی کردن مسجد را از روز اول به اجرا در آوردیم و با فاصله گذاری روی فرش­های مسجد توانستیم این ویروس کرونا را مسجد دور نگه داریم و به هشدارهای بهداشتی گوش فرا داده و تا امروز هیچ روزی مسجد بابت نماز تعطیل نشد و فقط هیأت و جلسات دینی تعطیل شد و با شکر خداوند هیچ موردی از این ویروس در مسجد پیدا نشد.


خاطره نویسی

بسم الله الرحمن الرحیم

در این روزها که کشورمان گرفتار یک بلا و ویروس منحوس شده ضمن عمل به توصیه­های بهداشتی و درمانی باید به توصیه­های بزرگان دین نیز عمل کنیم.

یکی از جزیی­ترین مسائل زندگی یعنی رعایت نظافت شخصی در آیات قرآن و احادیث نبوی و اهل بیت تاکید شده است و اهمیت این امر را پیامبر اسلام با قرار دادن نظافت در کنار ایمان برای مسلمانان مشخص  کرده است: «النظافة من الایمان و الایمان فی الجنة».

پاکیزگی جزیی از ایمان است و ایمان، انسان را به بهشت رهبری می­کند.

با توجه به اهمیت این امر به عنوان پیروان مکتب دین اسلام باید هموراه نظافت و پاکیزگی را در اولویت امور خود قرار دهیم و با این امر زمینه سلامت جسمی و روحی خود را فراهم کنیم.

همان چیزی که امروز برای جلوگیری از گسترش انواع ویروس­ها از سوی پزشکان و وزارت بهداشت به ما توصیه می­شود؛ اسلام در 1400 سال پیش مورد تاکید قرار داده است و این امر نشان از جایگاه بسیار متعالی و والای دین اسلام دارد.


خاطره نویسی

سلام ، یامن اسمه دواء و ذکروه شفا

در روزی که کرونا شیوع پیدا کرد مدرسه ها تعطیل شده از طریق فضای مجازی درس می خواندیم و من که هیچ موبایل هوشمندی نداشتم از تلویزیون درس می گرفتم ، بگم براتون از ماسک و مایع ضد عفونی کندده و بازار ایران و… از وقتی که کرونا از یک خفا ش بی سروته پیدا شده واقعا افسردگی گرفتم ، آخه چرا خفاش !!؟؟این همه حیون !! ازبس تو خونه موندم خسته شدم تازه کرونا هم بهونه شده دیگه کسی خونمونم نمیاد ، خوب دیگه آقایون ، خانوما و بچه ها گوش بدین نکات بهداشتی هم رعایت می کنین دیگه خیالم راحت ، یک بار دیگه با هم مرور کنیم نکات بهداشتی :

  1. فاصله گذاری اجتماعی
  2. استفاده از ماسک و دستکش
  3. پرهیز از لمس بینی و چشم ها
  4. پرهیز از دست دادن
  5. شستن مکرر دست ها با آب و صابون

Views: 395

اشتراک گذاری

اطلاعات بیشتر

دیدگاه ها

1 دیدگاه

  • سلام علیکم،نفر‌دوم‌اصلا‌خاطره‌نقل‌نکرده.فقط‌به‌بیان‌نقش‌اسلام‌و‌رعایت‌دستورات‌دین‌پرداخته.

    پاسخ
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 + ده =

    آخرین اخبار